rianvandedonk.reismee.nl

Voorbereidingen

Pff het klinkt ineens allemaal heel dichtbij. Van het weekend zei ik nog, over twee weken zit ik in Mombasa en nu zeg ik al volgende week vertrek ik. Als ik er al denk voel ik toch wel kriebels komen. Helemaal alleen daar naar toe, mij niet kunnen verschuilen achter anderen en zelfstandig aan de slag gaan klinkt toch wel eng! Gelukkig weet ik van mezelf ook dat ik vaak meer beren op de weg zie, dan dat er daadwerkelijk zijn. Dus wanneer ik er eenmaal ben ik van zelf wel oplossingen vind voor problemen, of ondervind dat die problemen er eigenlijk niet zo zijn.
Door de afronding van mijn opleiding heb ik ook niet veel tijd gehad om bij die 'beren' stil te staan of de tijd om dingen te doen, waaronder dus deze site. Het leek me toch wel prettig om daar een beetje bezigheidstherapie te hebben en mijn verhalen ergens neer te zetten zodat ik ze thuis niet snel zal vergeten, dus van de week toch maar even snel aangemaakt.
Op dit moment zit heel mijn boekenkast vol met spullen die ik meeneem. Van een klein eerste hulp doosje tot aan slippers die ik nog snel heb gekocht. Die voorbereidingen hebben toch meer ‘ruimte' in beslag genomen dan ik dacht. Even op en neer inentingen halen, even op en neer naar Den Haag om mijn visum te halen en toch nog even snel de stad in om van die kleine rommeltjes te halen. En dat doe ik dan ook overal even tussendoor, want hier en hier heb ik nog wel een uurtje over.
Het woordje even snel heb ik de laatste tijd vaak gebruikt. Op dit moment ben ik ook wel toe aan Mombasa, zodat ik daar even tot mezelf kan komen en een mooie ervaring aan kan gaan zonder teveel rekening te houden met mijn omgeving in Nederland. Een ervaring voor mij alleen, met mooie momneten maar ongetwijfeld ook moeilijke momenten. Gelukkig heb ik het afgelopen jaar geleerd om voor al ook die moeilijke momenten te koesteren en te beseffen dat die je alleen maar sterker maken. Ik heb niet uitgebreid de tijd gehad voor mijn voorbereidingen, maar dat is voor mij alleen maar beter denk ik. De momenten dat ik tijd had om er mee bezig te zijn heb ik dan ook besteed aan denken aan de leuke kanten van de ervaring en niet aan alle mogelijke ‘beren op de weg'. Dat maakt ook dat ik er nu alleen maar ontzettend veel zin in heb en wel zie waar het schip strand. Denk dat deze mentaliteit ook prima past binnen Mombasa, dus kom maar op!

Reacties

Reacties

Leon

hey lieve schat,,, een leuk verhaal en idd even snel (PS zie het aan de kleine schrijffoutjes) maar goed daar heb je straks enorm veel tijd voor,,, en idd zoals je zegt tot je eigen komen en je eigen ik leren kennen,,, dat is echt super hoor,,, een spannend avontuur dat je nooit meer gaat vergeten,,,, maar hoe en wat dan ook,,, ben trots op je met wie je bent "mijn dochter"
lieverd heel veel plezier daar geniet van alles om je heen ondanks wat je ziet,,, je wordt er een levenservaring rijker door,,, liefs dikke xxx van mij

margo

heey meis ja het ging ook allemaal even heel snel in april na de informatie avond en bijna 3 maanden erna zit je er al en wat je ook zegt even met niemand rekening houden alleen je eigen vind het super dat je dit alleen gaat doen een moment voor jou alleen en een ervaring rijker ben heel trots op je dikke kus moeke hahah

Ad en marijke

Hoi Rian, ja dat wordt spannend maar ook een geweldige ervaring. Leuk om zo te lezen en je te volgen.
Wij wensen je een mooie tijd. Groetjes van ons

Twan

heey grote zus, na jaren erover hebben ga je dan toch doen wat je wilde, vrijwilligerswerk. Ik hoop voor je dat een leuke tijd meemaakt en veel ervaring krijgt xxx je broertje

Erik de jonge

Heel veel plezier!!!
Geniet er lekker van.

nathalie

Hee meissie!! Nog een dikke week!
Een week met mooi weer hier kun je vast wennen
aan het zonnetje haha.. Ik ben benieuwd naar alle verhalen die hier nog volgen. Xxx liefs

Jan

Hey Rian,

Maak er wat moois van en als er beren op de weg komen, gewoon weg jagen

Gonny

Super je zo toch te horen, al ben je ver weg straks, ik zal zeker weten elke dag even kijken hier om te horen hoe je het maakt, en hoe het gaat,
Rian heeeeeeeeel veel sukses daar en dat het super mag gaan, je bent een kei dat je dat doet
Liefs gonny

Amy

Hee Rian, wat leuk dat je een site hebt aangemaakt. Ik ga je dan ook zeker volgen :)
Ik wens je heel veel plezier en succes, geniet ervan meid!
xxx Amy

gonny

ik heb je wat ruimte gegeven voor de eerste 100 foto's dan kan je even wat sturen in het begin Rian hahahaah
Liefs gonny

silvia en jos

hoi rian
wij wensen jou heel veel s6 en heel veel mooie momenten daar je zal veel dingen zien die anders dan hier zijn. en je zal best een traantje weg moeten vegen. maar meid je word er alleen maar sterker van. en komt vol kracht terug naar nederland nou meid geniet ervan liefs van sil en jos

leon

hoi lieverd

vandaag is het zover en brengen we je naar schiphol toe,,, je weet veel skypen hè wat kan mijn kleine meisje niet missen haha, nee hoor geniet van jou tijd daar gewoon jezelf en jou reis waar je zeker sterker en beter van wordt,,, liefs dikke kus je papsie

martijn

Hoi schat
Na een toch wel zwaar afscheid op Schiphol mijn berichtje zoals je weet heb ik het er moeilijk mee om je een hele maand te missen en stopte ik het weg om maar aan het huis te denken. Ik heb je zoveel mogelijk gesteund zoals je weet..

Ik vind het super dat je dit doet en ben heel erg trots op je! In de tussentijd ga ik ervoor zorgen dat ons huisje een paleis mag worden en ga ik je uiteraard enorm missen ik kijk er nu al naar uit om je op temogen halen.

frans en henriette

Hoi Rian,

Frans en ik hebben hopen dat je een fijne vlucht naar Afrika hebt.
En dat je daar heel veel ervaringen op mag doen.
Zo dat je er veel aan ons kan vertellen.
Frans en ik hebben het gemis dat we jouw een maand moeten missen.
Maar wensen je een hele fijne werkvakantie!

Marion

Hey Lieve Rian!
Wat een raar idee dat je nu in het vliegtuig zit en straks (misschien wel als je dit leest) in het verre Afrika bent!
Zoals ik in je boek al schreef: geniet zoveel je kunt!
Wat een mooi verhaaltje heb je hier boven geschreven trouwens. Die bergen zul jij overleven en ontzettend goed dat je ze zelf aan gaat!

Wanneer er een moeilijk moment is, pak dan ons boek erbij en weet dat we aan je denken.

Liefs, Marion

Hanny en Aad

Hoi Rian, vanuit een super nat Loosdrecht even een berichtje. Je bent er als het goed is nu. Maak er een hele mooie ervaring van. Wij leven met je mee, zelfs vanaf ons vakantieadres kunnen we je volgen, leuk vinden we dat. Liefs Hanny en Aad

nathalie

Hoi lieffie!!!

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat!
Ik hoop nog een verhaaltje en fotos te zien voor
ik naar kreta ga!! Ik check gewoon iedere dag je site.
Ik wilde even zeggen dat ik aan je denk :).
Vandaag nog een dagje bijkomen!
Heeel veel succes morgen.
Xxxxx nathalie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!